“ကိုယ္သာနာေစ စိတ္မနာေစနဲ့”

“ကိုယ္သာနာေစ စိတ္မနာေစနဲ့”

ဘုရားလက္ထက္ကနကုလပီတာနဲ့ နကုလမာတာ ဆိုတဲ့ဒကာၾကီး ဒကာမၾကီး နွစ္ေယာက္ရွိတယ္။သူတို့က ဘုရားကို သိပ္ခ်စ္တယ္။ဘုရားနဲ့လည္း အရင္ဘ၀ဘ၀ေတြကေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာသားအမိ သားအဖေတာ္ခဲ့ဖူးတာကိုး။

စာထဲကအတိုင္းဆိုရင္နကုလမာတာနဲ့ နကုလပီတာ နွစ္ဦးစလံုးကိုတျပိဳင္နက္ အေမအေဖေတာ္ခဲ့ရတဲ့ဘ၀ေတြကလည္း ငါးရားနီးပါးေလာက္ရွိတယ္တဲ့။နကုလပီတာက အျခားသူတစ္ဦးဦးနဲ့အိမ္ေထာင္က်လို့ သူ.ကိုပဲ အေဖေတာ္ခဲ့ရတဲ့ဘ၀ေတြကလည္း ငါးရားနီးပါးေလာက္ရွိတယ္တဲ့။

နာကုလမာတာကလည္းအျခားခင္ပြန္းတစ္ဦးဦးနဲ့ အိမ္ေထာင္က်လို့သူ့ကို အေမေတာ္ခဲ့ရတဲ့ ဘ၀ေတြကလည္းငါးရာေလာက္ရွိတယ္တဲ့။ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာအေမအေဖေတာ္ခဲ့ရတယ္ဆိုေတာ့နကုလပီတာနဲ့ နကုလမာတာဟာျမတ္စြာဘုရားကို ေတြ ့ေတြ ့ခ်င္းသားလိုပဲ အလြန္ခ်စ္တယ္။

ဘ၀ဘ၀ကခ်စ္ခဲ့တဲ့အရွိန္အဟုန္က မကုန္နိုင္ပဲကိုး။ဒါ တကယ္ပဲျဖစ္တတ္တယ္။ဘုရားကိုေတြ ့လိုက္ရင္သူတို ့က သားလို ့ပဲေခၚတယ္။။ဒါကိုတခ်ိဳ ့ရဟန္းေတြကၾကားေတာ့ျမတ္စြာဘုရားရဲ ့ခမည္းေတာ္နဲ ့မယ္ေတာ္တို ့ဟာ သုေဒၶါဓနမင္းၾကီးနဲ့့မယ္ေတာ္မာယာလို့ ့ၾကားဖူးတာပဲ။

အခုဒီဒကာၾကီးနဲ ့ဒကာမၾကီးေတြကဘုရားကိုေတြ.ေတာ့သားလို ့ေခၚေနတာ ဘာေၾကာင့္လဲလို့ျမတ္စြာဘုရားကို ေမးေလွ်ာက္ေတာ့ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းျပတယ္။ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ သားအမိ သားအဖေတာ္ခဲ့ရတဲ့ သူေတြမလို ့ ယခုဘ၀မွာလည္း တကယ့္မိဘရင္းမဟတ္ေသာ္လည္းပဲမိဘအရင္းလိုပဲတဲ့။

တစ္ေန့ေတာ့ နကုလပီတာဆိုတဲ့ ဒကာၾကီးကျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးဖို့ဆိုျပီးေတာ့ ေက်ာင္းကိုလာတယ္။ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုရားကိုေလွ်ာက္တယ္။” ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္ ေန့တိုင္းပဲ ျမတ္စြာဘုရားကိုဖူးခ်င္ပါတယ္။သံဃာေတာ္ေတြကိုလည္း ေန့တိုင္းပဲဖူးခ်င္ပါတယ္။”

“ဒါေပမယ့္ အသက္က ၾကီးျပီဘုရား။အသက္ကၾကီးေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ကအခုတစ္မ်ိဳး ေတာ္ၾကာတစ္မ်ိဳးခဏခဏအေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္တယ္။အခုေနေကာင္းေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ၾကာေနမေကာင္းျပန္ဘူး။ ေန့စဥ္လာခ်င္ေပမယ့္လာလို့မရပါဘူးဘုရား”တဲ့။

အဲေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ျပန္အမိန့္ရွိတယ္။”တမဟုတ္ေလာက္မ်ား ကိုယ့္ကိုယ္ကိုက်န္းမာတယ္လို့ ေျပာတဲ့လူဟာအသိဥာဏ္နည္းလို့ ေျပာတာပါ။ဒီခႏၶာကိုယ္ဆိုတာ အစဥ္အျမဲဒုကၡေ၀ဒနာဆိုတာ အနည္းနဲ့အမ်ားရွိေနတာပဲ”တဲ႔။

သူကျမတ္စြာဘုရားကို ဆက္ေလွ်ာက္တယ္။” ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္အသက္လည္းၾကီးျပီဘုရား။တရားကို အရွည္ၾကီးေဟာရင္တပည့္ေတာ္ မွတ္မိမွာ မဟုတ္ဘူး။အဲဒီေတာ့ မွတ္မိလြယ္ေအာင္ တရားကိုတိုတိုေလး ေဟာေတာ္မူပါဘုရား”တဲ့။အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက တကယ့္ကိုတိုတိုေလး ေဟာလိုက္တယ္။

အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ခႏၶာကိုယ္မွာပင္နာက်င္ေသာ္လည္းပဲ စိတ္မွာမနာက်င္ေအာင္ေနမယ္ ဆိုတဲ့အဲလိုစိတ္မ်ိဳးနဲ့ ေနပါတဲ့။ရုိးရုိးေလးေပမယ့္ ဒီတရားရဲ့ အနွစ္သာရအဓိပၸါယ္ဟာ အလြန္ေလးနက္ပါတယ္။

မအီမသာျဖစ္တဲ့ သေဘာေတြဟာခႏၶာကိုယ္မွာ အျမဲတမ္းရွိေနတယ္။သြားလာလုပ္ကိုင္လို့ ျဖစ္ေနေသးလို့သာသူ့ကို ေရာဂါလို့ အမည္မတပ္ေနေသးလို့ပါ။ရင္ထဲက ပူသလိုလို ေမာသလိုလိုေခါင္းထဲကမူးသလိုလို ဆိုတာေတြဟာလူတိုင္းမွာ အနညး္နဲ့အမ်ားရွိတယ္။ငယ္တဲ့သူေတြက မသိသာဘူး။တက္ၾကြတဲ့အရြယ္ ခႏၶာကိုယ္ကလည္းလႈပ္ရွားတဲ့အရြယ္ဆိုေတာ့ သတိမျပဳလို့ပါ။

လုပ္စရာ ကိုင္စရာေတြက မ်ားေနေတာ့ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ ကိုင္ခ်င္တာေတြကိုစိတ္ေရာက္ေနေတာ့ ခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့မအီမသာျဖစ္မႈကို သိပ္အေရးမစိုက္နိုင္ၾကဘူး။တကယ္ေတာ့ ေမြးကာစကတည္းကမအီမသာျဖစ္တဲ့ သေဘာက ရွိေနျပီးသားပါ။ဒါကို ျမတ္စြာဘုရားက ပုိျပီးေတာ့နက္နဲေအာင္ သတိေပးလိုက္တယ္။

ဘယ္သူမဆို မအီမသာျဖစ္တဲ့သေဘာက ရွိျပီးသားပဲ။တမဟုတ္ေလာက္မ်ားမိမိကိုယ္ကို က်န္းမာတယ္..မအီမသာျဖစ္တဲ့ သေဘာမရွိပါဘူးလို့ေျပာတဲ့သူဟာ အသိဥာဏ္နည္းလို့ေျပာတာပါ။ဥာဏ္ရွိရင္ သူဒီလိုမေျပာဘူးတဲ့။

ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္မွာ နာေသာ္လည္းပဲစိတ္မွာ မနာေအာင္ေနလို့ျမတ္စြာဘုရားကဆံုးမတယ္။”ကိုယ္သာနာေစ စိတ္မနာေစနဲ႔”တဲ႔။ဘုရားေဟာတဲ့တရားဟာ တုိတုိေလးနဲ့အင္မတန္နက္နဲတယ္ေနာ္။

ဆ႐ာေတာ္ ဦးေဇာတိက

Post Author: Ma Ma Lay