ဒါနအေျခခံတဲ့ သမထ၀ိပႆနာ

ဒါနအေျခခံတဲ့ သမထ၀ိပႆနာ

စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ ဖတ္ဖူးတဲ့အထဲ မယ္ လူတစ္ေယာက္ဟာ နားမၾကားဘူး၊ နားေလးေနတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလူ ဒီေရာဂါျဖစ္တာလဲ? ဘာျဖစ္လို႔ ဒီနားေရာဂါျဖစ္ရသလဲဆိုေတာ့ ဟိုဘ၀တုန္းကတဲ့, အလွဴခံလာတာကို မၾကားခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ေနလို႔ ျဖစ္တာတဲ့၊ ကဲ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္လွဴႏုိင္သေလာက္ေတာ့ နည္းနည္းေလး ျဖစ္ျဖစ္ လွဴလိုက္၊ မၾကားခ်င္ေယာင္ မေဆာင္နဲ႔တဲ့၊ နားေလးတတ္တယ္တဲ့၊ အဲဒါ ဘုရားေဟာ တာေတာ့မဟုတ္ဘူး။

Many Mansions ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ႀကီးက “အေနာက္တိုင္းမွ ဘ၀ျပႆနာ” အမည္နဲ႔ ဘာသာျပန္ထားတဲ့ စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ရွိတယ္၊ အဲဒီစာအုပ္ေလးကို ဖတ္ၾကည့္၊ ေဒါက္တာဂီနာစာမီနရာ ေရးတာ၊ အဲဒီစာအုပ္ဖတ္ၾကည့္လို႔ရွိရင္ ကံအေၾကာင္းေတြ ေတြ႕ရလိမ့္မယ္၊ သူတို႔က ကံယံုတဲ့သူေတြ မဟုတ္ဘူး၊ အိပ္ေမြ႕ခ်ၿပီးေတာ့ ေရာဂါကုတာ၊

အဲဒီ အိပ္ ေမြ႕ခ်တဲ့အခ်ိန္မွာ သူျမင္တာေတြေျပာတာ၊ သူ႕စိတ္ထဲမွာ ေပၚတာေတြ ေျပာတာ၊ သူက သိလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ အိပ္ေမြ႕ခ်တဲ့အခ်ိန္အတြင္းမွာ ေဘးကလူက ေမးတာ “ဒီလူ ဘာေၾကာင့္ ဒီ ေရာဂါျဖစ္တာတုန္း” ဆိုေတာ့ – သူေျပာတာက, “တစ္ခ်ိန္တုန္းကတဲ့ အလွဴခံလာတာကို မၾကား ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနလို႔ ျဖစ္ရတာ”လို႔ ေျပာတယ္။
အဲဒီေတာ့ ဒီစာအဓိပၸါယ္ရွိရဲ႕လား၊ အကုသိုလ္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာ ျဖစ္ႏိုင္ရဲ႕လား ဆိုရင္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့ သုတၱန္တစ္ခုရွိတယ္၊ ၀ဏိဇၨသုတ္ သို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒီ သုတ္ကို ၾကည့္ရင္ေတာ့ သူေျပာတာ ျဖစ္ႏုိင္တယ္ေနာ္။

၀ဏိဇၨသုတ္ မွာ အရွင္သာရိပုတၱရာက ျမတ္စြာဘုရားကို ေမးေလွ်ာက္တယ္၊ ကုန္ေရာင္း ကုန္၀ယ္ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္တယ္ေပါ့၊ မဂၤလာေစ်းဆိုေတာ့ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ေနၾကတာ၊ အဲဒါ သတိထားစရာေပါ့ေနာ္၊ ပစၥည္းကို အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တဲ့အခါမွာ ေလးမ်ိဳးေလးစား ကြဲသြား တယ္တဲ့။

(၁) တစ္ေယာက္က အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တာ အ႐ံႈးေပၚတယ္၊ (၂) ေနာက္တစ္ဦးက ေတာ့ ထင္သေလာက္မရဘူး၊ မျမတ္ဘူး၊ ထင္သေလာက္ျဖစ္မလာဘူး၊ (၃) ေနာက္တစ္ေယာက္ က်ေတာ့ မွန္းထားတဲ့အတိုင္း ရတယ္တဲ့၊ (၄) ေနာက္တစ္ေယာက္က်ေတာ့ မွန္းတာထက္ ပိုရ တယ္တဲ့။

ဒီပစၥည္းတစ္ခုတည္းကိုပဲ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တာေနာ္၊ အဲဒီလို ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးတည္းမွာ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တာ လူ ၄-ေယာက္ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလိုျဖစ္ရတာလဲ?

ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းေတာ့ ရွိခ်င္ ရွိမယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားက ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းကို မေျဖဘူး၊ ကံ နဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး ေျဖတာ၊ အဲဒါ အဂၤုတၱရနိကာယ္၀ဏိဇၨသုတ္ မွာ ပါတယ္၊ ၀ဏိဇၨဆိုတာ ကုန္သြယ္မႈ ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ရတယ္၊ ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္မႈ၊ အဲဒီမွာ ေျဖထားတာေတြ သတိထားစရာေလးေပါ့။

ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ကုန္ပစၥည္းကို ေရာင္းတယ္တဲ့၊ ပ်က္တယ္၊ ႐ံႈးတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ? သူဟာ သံသရာမွာ က်င္လည္ခဲ့တုန္းက သူေတာ္စင္ တစ္ဦးဦးကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး “အရွင္ဘုရား လိုတာရွိရင္ အမိန္႔ရွိပါ”ဆိုၿပီးေတာ့ ဖိတ္ၾကားတယ္၊ ဖိတ္ၾကားေပမယ့္ လိုတဲ့အခါ က်ေတာ့ မလွဴဘူးတဲ့ အဲဒီလို မလွဴလို႔ျဖစ္တာတဲ့။

ကဲ ခုနက မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္တာမ်ိဳး ျဖစ္ေနၿပီ၊ မလွဴတာ အကုသိုလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ကံတရားဟာ ဆန္းၾကယ္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေျပာတာ၊ ကိုယ္လုပ္တာဟာ အေကာင္းအဆိုးအကုန္တြက္လို႔ ရေအာင္ေနာ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္မွလို႔မဟုတ္ဘူး၊ ဒီဟာလည္း ၾကည့္ – မျဖည့္ဆည္းဘူး၊ ကိုယ္ေျပာတဲ့အတိုင္း ျဖည့္ဆည္းမႈ မလုပ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ႐ံႈးတာ၊ ဒါက ဘုရား ေျဖထားတဲ့စကားေနာ္၊ သူက ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ပ်က္စီးတယ္၊ မေအာင္ျမင္ ဘူးတဲ့၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္း၊ သူ႕ကတိအတိုင္း မတည္ခဲ့လို႔ေပါ့၊ ဒါက တစ္ခု။

ေနာက္တစ္ေယာက္က်ေတာ့ သူလည္း ဒီလိုပဲ ဖိတ္မန္ထားတယ္၊ သို႔ေသာ္ ယထာဓိပၸါယ – လိုသေလာက္ကို သူက မျဖည့္ဆည္းဘူးတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူထင္သေလာက္ အျမတ္မရဘူးတဲ့၊ ၾကည့္ – ဆက္စပ္ေနပံုေလးကိုေျပာတာ လူဆိုတာ ကံနဲ႔ခ်ည္းပဲဆိုေတာ့ ဒီဟာ တကယ္မွန္တယ္။

ေနာက္တစ္ေယာက္က်ေတာ့ လိုခ်င္တဲ့အတိုင္ ရတယ္တဲ့၊ လိုခ်င္တဲ့အတိုင္း ျဖစ္တယ္၊ သူက ၀န္ခံထားတဲ့အတိုင္း လိုသေလာက္ျဖည့္ဆည္း လွဴဒါန္းေပးတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သူက လိုခ်င္ တဲ့အတိုင္း ရတယ္တဲ့။

ေနာက္တစ္ေယာက္က်ေတာ့ လိုတာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ သူက ျဖည့္ဆည္းလွဴဒါန္းတယ္တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ လိုတာထက္ ပိုရတယ္တဲ့၊ တကယ္စဥ္းစားၾကည့္ရင္၊ ဒီ ၄-ေယာက္ဟာ ဘယ္လိုလုပ္ အတူတူျဖစ္ႏိုင္မွာတုန္း? မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေပါ့၊ သူတို႔ ၄-ေယာက္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ခ်င္းဟာ တူမွ မတူတာကိုး၊ တစ္ေယာက္က လံုး၀ ကတိပ်က္တယ္၊ တစ္ေယာက္က ကတိရဲ႕တစ္၀က္ေလာက္ပဲ လုပ္တယ္၊ တစ္ေယာက္က်ေတာ့ ကတိအတိုင္းလုပ္တယ္၊ ဟိုတစ္ေယာက္က်ေတာ့ ကတိေပးတာထက္ ပိုလုပ္ တယ္ဆိုေတာ့ ဒီ ၄-ေယာက္ကို အတူထားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့လည္း “ႏြားထီးငါးက်ပ္ ႏြားမ ငါးက်ပ္” ျဖစ္ေတာ့မယ္ေပါ့။

အဲဒီလို ကံတရားဟာ မတူဘူးဆိုေတာ့ သတိထားဖို႔ လိုတယ္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္၊ အဲဒီေတာ့ ဒီဘ၀မွာ လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ၾကတာ မွန္တယ္၊ လုပ္ၾကတယ္၊ အေရးႀကီးတာက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလည္းလုပ္၊ စ႐ိုက္ဆိုးေတြလည္းျပင္၊ ႏႈတ္ မက်ိဳးေစနဲ႔ေနာ္၊ ကိုယ္အမူအရာ အခ်ိဳးက်ပါေစေပါ့၊ ေနာက္ဆံုး မ်က္ႏွာအမူအရာကစၿပီးေတာ့ ၿပံဳးမရ ရယ္မရတဲ့ မ်က္ႏွာမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္ သတိထားရမယ္၊

တစ္ခ်ိဳ႕ တကယ့္ကို ဘယ္လိုမွ ၿပံဳးမရ တဲ့မ်က္ႏွာမ်ိဳး ရွိေသးတယ္၊ ဇီးကြက္မ်က္ႏွာမ်ိဳးလို၊ ဘယ္ၿပံဳးရမလဲေနာ္၊ ဘယ္လိုမွ ၿပံဳးမရတဲ့ မ်က္ႏွာမ်ိဳး၊ အဲဒါမ်ိဳး မျဖစ္ေစနဲ႔ေနာ္။

ေမတၱာႏွလံုးသားနဲ႔ သူမ်ားကို အက်ိဳးစီးပြားလိုလားတဲ့စိတ္ ေမြးတာက ပိုက္ဆံလည္း မကုန္ ဘူးေနာ္၊ ကုန္က်စရိတ္ ဘာမွမရွိဘူး၊ ေမတၱာထားႏိုင္လို႔ရွိရင္ အမ်ားႀကီး ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီ စိတ္ကေလးေတာင္ မထားႏုိင္ဘူးဆိုရင္ ျဖစ္ေလရာဘ၀မွာ အတြန္႔ေတြအတက္ေတြ မ်က္ႏွာမွာ ေပၚေနမွာပဲ၊ စိတ္ထဲ အတြန္႔အတက္မ်ားရင္ မ်က္ႏွာမွာလည္း အတြန္႔အတက္ေတြ ျဖစ္ကုန္မ်ာပဲ။

ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမကို Mind Centred Teaching လို႔ေခၚတယ္။ စိတ္ကို ဗဟိုျပဳ ၿပီး ဆံုးမတာ၊ အဲဒါကို သတိထားဖို႔ေနာ္၊ အရာရာကို စိတ္ဓာတ္နဲ႔ တိုင္းတာရတယ္၊ စိတ္ေကာင္း ႏွလံုးေကာင္း ေမြးျမဴရာမွာ ဒါအေရးႀကီးတယ္၊ ဘယ္သူ႕အေပၚျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္း ထားရမယ္၊ လူေတြက စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းထားရင္ အ႐ံႈးေပးတယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္၊ အဲဒါ က အထင္မွားေနၾကတာ၊ မိစၧာဒိ႒ိပဲေနာ္။

အဲဒီမိစၧာဒိ႒ိကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္တယ္၊ မိစၧာဒိ႒ိ အေခၚခံရတယ္လို႔ ႀကိဳက္ ခ်င္မွႀကိဳက္မွာ၊ မွားတာကိုျမင္ေနရင္ မိစၧာဒိ႒ိပဲေလ၊ ဘာကိစၥပဲျဖစ္ျဖစ္ အယာထာ၀ဒိ႒ိ မမွန္မကန္ ျမင္တာ၊ အမွန္ကို မမွန္ဘူးလို႔ျမင္တာ မိစၧာဒိ႒ိပဲ၊ ဘုရားေဟာတဲ့ မိစၧာဒိ႒ိ ဆိုတာ အဲဒါေျပာတာေနာ္ အဲဒီေတာ့ မွန္မွန္ကန္ကန္ျမင္ၿပီး ကိုယ့္ကို ကိုယ္ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရမယ္၊

ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အေကာင္း ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ႏုိင္ဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမကိုရဖို႔လိုတယ္၊ ရဖို႔ဆိုတာ သာသနာနဲ႔ ႀကံဳမွသာရတာေလ၊ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္၊ မေမွ်ာ္မွန္းႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ခဲယဥ္းတာေနာ္၊ မေတာ္တဆရေနတာကို အဟုတ္ႀကီးထင္ေနလို႔ရွိရင္ေတာ့ အခါေကာင္းေတြ လြတ္သြားမွာပဲ၊ ဒါက ေသခ်ာတယ္၊ အၿမဲတမ္းအမွန္တရားဆိုတာ သိခြင့္ရတာ မဟုတ္ဘူး။

ဘုရားပြင့္တဲ့အခ်ိန္ေတာင္ တကယ့္ကို လက္တစ္ဆုပ္စာလူေလးေတြသာ အမွန္တရားကို သိခြင့္ရတာ၊ ကံေကာင္းလြန္းလို႔ အမွန္တရား သိခြင့္ရတာ၊ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကမ႓ာ့လူသားေတြထဲက အလြန္ေသးငယ္တဲ့ အေျပာက္အစက္ကေလးကသာ ဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမကို ရၾကတာ၊ ဦးေရမ်ား ျပားလွတဲ့လူသားေတြဟာ ဒီအဆံုးအမကို မရၾကဘူးဆိုတာ ေသခ်ာတယ္။

အေလးအနက္စဥ္းစားၾကည့္ – သူတို႔က ဘယ္လိုအဆံုးအမေတြ ရတုန္း၊ လုပ္ခ်င္တာလုပ္၊ ဘုရားေရွ႕မွာ ဒူးေထာက္လိုက္လို႔ရွိရင္ အကုန္လံုးျပည့္စံုတယ္ေနာ္၊ တိရစၧာန္ဆိုတာ မိုးေက်ာေပး ထားတဲ့ သတၱ၀ါေတြျဖစ္တယ္၊ လူေတြစားဖို႔ ဖန္ဆင္းေပးတာဆိုတဲ့အေတြးေတြေနာ္၊ သတ္ၿပီးေတာ့ ဘုရားကို ပူေဇာ္တယ္ဆိုရင္ အျမတ္ဆံုးပဲဆိုတဲ့ အေတြးဟာ အေတာ့္ကို ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ အေတြးပဲ၊ ဒီအဆုံးအမအတုိင္း လိုက္နာရင္ေတာ့ ေတြး၀ံ့စရာေတာင္မရွိဘူး၊ ဘ၀ျဖစ္တိုင္း ဇက္ျပတ္ ေသရတာ၊ ဒါ အတိတ္ဘ၀တုန္းက လုပ္ခဲ့တဲ့လူေတြပဲ ျဖစ္မွာေနာ္။

တစ္ခါ တစ္ခါ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္၊ လမ္းသြားတဲ့အခါမွာ ၾကက္ေတြကို ေျခေထာက္ ေတြမွာ စုခ်ည္ၿပီး ေဇာက္ထိုးဆြဲသြားတာ၊ အရွင္ေတြပဲေနာ္၊ ဒါက “ျပဳသူအသစ္၊ ျဖစ္သူအေဟာင္း” ဆိုတဲ့အတုိင္း သူတို႔တစ္ခ်ိန္က သူမ်ားကို အဲဒီလို ဆြဲခဲ့တာျဖစ္ေလာက္တယ္၊ အခု သူတို႔အလွည့္ ေရာက္ေနၿပီ၊ အတံု႔အလွည့္ဆိုတာ လာတာပဲ၊ မရဘူးေနာ္။
ေမးခြန္းထုတ္ဖို႔ေကာင္းတယ္၊ ဆိုင္ေတြ ဆိုင္ေတြမွာ ေရးထားတာ “ဘယ္သူ႕အလွည့္လဲ ေဟ့” လို႔ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္က ေကာင္းတာေတြခ်ည္းပဲ လုပ္ထားလို႔ရွိရင္ ေကာင္းတာေတြက ကိုယ့္ အလွည့္ခ်ည္းပဲျဖစ္မွာေပါ့၊ မေကာင္းတာလုပ္ထားလို႔ရွိရင္ေတာ့ ကိုယ့္အလွည့္ လာလိမ့္မယ္ေနာ္။

အကုသိုလ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးခံစားရမယ့္အလွည့္ဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းမယ့္ အလွည့္ပဲ ခံေနရတဲ့သူက အေဟာင္းခံရတယ္လို႔မွတ္၊ လုပ္တဲ့သူကသာ အသစ္လုပ္ေနတာ၊ လာလိမ့္မယ္, အလွည့္ဆိုတာ ေရာက္လာမွာပဲ၊ ကိုယ့္အလွည့္ သူ႕အလွည့္ဆိုတာရွိတယ္ေလ၊ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ “ဒီ ဘ၀မွာ စ႐ိုက္ဆိုးေတြ ႏႈတ္က်ိဳးေနတာေတြ ဒါေတြကို ဖယ္ရွားၿပီးေတာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ တို႔တစ္ေတြ ႀကိဳးစားရမယ္”လို႔ ဒီလို ေျပာတာေနာ္။

အခုလို ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အတူတူျပဳၾကတယ္၊ျပဳေဖၚျပဳဖက္ေတြနဲ႔ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္တယ္၊ သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းကပ္မယ္ဆိုတဲ့ဆႏၵ၊ သံဃိတဒါနအလွဴကို လွဴမယ္ဆိုတဲ့ ဆႏၵ ေတြကို စုလိုက္ၿပီးေတာ့ အတူတကြလုပ္ၾကတယ္၊ ဒီအခ်ိန္မ၏ွာ ေစတနာေတြက တူတယ္၊ ေစတနာတူသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေလရာဘ၀မွာ အတူတူ အက်ိဳးေပးတတ္တယ္ေပါ့၊ အဲဒီလို အတူတူအက်ိဳးေပးတဲ့အထဲမယ္ ဆႏၵ ၀ီရိယ စိတၱ ၀ီမံသ လို႔ေခၚတဲ့ အဓိပတိ တပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ပို ၿပီးေတာ့ ထူးခၽြန္သြားမွာပဲ၊ အလတ္တန္းစားရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္က အလတ္တန္းစားျဖစ္မွာပဲ၊ ညံ့ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အညံ့ထဲမွာ ပါမွာပဲ။

အတိတ္ဘ၀တုန္းက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈအတူလုပ္ခဲ့ၾကသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အခုမဂၤလာ ေစ်းမွာ အတူတူေစ်းေရာင္းၾကရတာေနာ္၊ ေမြးတာက မဂၤလာေစ်းမွာမဟုတ္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ လာၿပီး လုပ္လုပ္ၾကေတာ့ အတူတူျဖစ္ေနၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ အခုလည္း ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အတူတူ လုပ္ၾကေတာ့ ေနာင္ဘ၀လည္း အတူတူျဖစ္ၾကရဦးမွာပဲ၊ အတူတူ ျဖစ္ဖို႔ ေသခ်ာေနတယ္၊ မွတ္မိတာ မမွတ္မိတာကေတာ့ တျခားေပါ့၊ အမွတ္မိဖို႕႔ကေတာ့ မ်ားတာေပါ့ေနာ္။

သာသနာမွာ ပထမဆံုး ဘိကၡဳနီ၀တ္ခြင့္ရတာ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ ၊ သူနဲ႔အတူပါလာတာ က သာကီ၀င္မိဖုရားငါးရာ၊ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီအမွဴးျပဳတဲ့ မိဖုရားငါးရာဟာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္လာၾကတုန္းကလည္း အတူတူလိုက္လာၾကတာ၊ အတူတူလုပ္လို႔လည္း ဘ၀မွာ အတူတူျဖစ္ ၾကတယ္၊ အမွန္ကေတာ့ သူတို႔ဟာ တစ္အိမ္ေထာင္စီ ေနၾကတာ ေနာက္ေတာ့ ေပါင္းမိသြားၾက တယ္၊ ဘိကၡဳနီ၀တ္တဲ့အခါ အတူတူျဖစ္သြားၾကတယ္။

ဆိုလိုတာက သံသရာမွာ ခရီးသြားလည္းအတူတူ၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္လည္း အတူတူပဲ၊ စုန္ခ်ည္ဆန္ခ်ည္ျဖစ္တတ္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလို တူရသလဲဆိုေတာ့ ခုနက ေစတနာတူ ဆႏၵတူည ေပါင္းၿပီးေတာ့ ကုသိုလ္တစ္ခုကို ဦးတည္ၿပီး လုပ္ၾကလို႔ ဒါေၾကာင့္မို႔ တူၾကတာတဲ့။

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုုရားေဟာျကားေသာ“ ဒါနအေျခခံတဲ့ သမထ၀ိပႆနာ”တရားေဒသနာမွေကာက္နွဳတ္ခ်က္
AshinNandamabhivamsa

Post Author: Ma Ma Lay